7 Nisan 2008 Pazartesi

Cancan pastası


Canım arkadaşım cancanımın doğum günü vardı bu cuma. Bende, ona özel bu pastayı yaptım.Cancanım iyiki doğdun seni seviyorum nice, mutlu, sağlıklı ve umutlu senelerin olsun..
Pastamın adıda ona özel olsun istedim .İkimizinde çok sevdiği kahveli olmalıydı bu pasta. Bende burdan yola çıkarak kahve aromalı,çikolatalı,muzlu bir pasta yaptım.Sade ve lezzetli bir pasta oldu.. Evet tarife geçelim artık..
MALZEMELER
Kek için
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
5 yumurta
1 paket vanilya
1 su bardağı toz şeker

KREMASI İÇİN
5 kaşık toz şeker
1 yumurta
1 tatlı kaşığı glazür kahve
3 kaşık un
yarım litre süt
1 vanilya
50 gr margarin

İÇ MALZEMESİ
1 adet muz
100 gr beyaz çikolata
100 gr fındık
kekimizi ıslatmak için bir büyük su bardagı suyun içine bir yemek kaşığı toz şeker vede kahve

YAPILIŞI
İlk olarak kremamızı pişirelim. Bir ısıya dayanıklı kabın içinde yumurta,şeker,un,süt ve kahveyi koyup kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim ve piştikten sonra margarin ve vanilyayı ekliyelip soğumaya bırakalım.Sonra kekimizi hazırlıyalım.
Un ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.Yumurtalar,vanilya ve şekeri hamur yoğurma kabına alın mikserle 15 dakika köpük köpük olana kadar çırpın. Unlu karışımı ekleyip tahta kaşıkla düzgün bir hamur elde edene kadar alttan üsten karıştırın.Hazırladığınız hamuru yaklaşık 22-24 santim çapında kelepçeli bir kalıba dökün.Önceden ısıtılımış 180 dereceli fırında yaklaşık 30- 35 dakika pişirin.Kek pişince fırından çıkarıp soğuduktan sonra bir bıçakla eninden ikiye kesin.Kesmiş olduğumuz kekimizi kahveli şekerli su ile ıslatalım.Birinci tabana kremamızdan sürelim. Muz, rendelenmiş çikolata ve dövülmüş olan fındıktan koyalım.ikinci tabanını üzerine koyalım ve kalan kremamızı üzerine sürelim kalan fındık ve çikolalatan üzerini süsleyelim. Ben birde hazır çikolatalı sostan şekil yaptım üzerine, dilerseniz sizde yapabilirsiniz afiyet olsun sevgiler...

Hiç yorum yok:

 
bir Demlik Sohbet